Banning på togene må forbys

Jeg tok toget mellom Gardermoen og Oslo Sentralstasjon her forleden. En togtur som ble sterk forringet i verdi da en velvoksen mann i løpet av en samtale mellom Lillestrøm og Gardermoen hele tre ganger brukte banneord i sin omtale av blomster-buketter i offentlige begravelser.

Dette fullstendig ruinerte min opplevelse av denne togturen. Noe jeg påpekte i et klagebrev til Flytoget der jeg krevde min rett på full tilbakebetaling av togbilletten pluss 5000 kroner i erstatning for tort og svie. Jeg venter enda på svar.

Uansett burde dette også være en sak for politiet. Man burde kreve at alle togreiser er fri for banning og folkelige kraftutrykk fra den gemene hop fra den norsk almuen. Det er bare rett og rimelig at banning på tog og eventuelt også andre offentlige steder straffes med 10 000 kroner i bot og 21 dager i fengsel.

Dette er noe som vi i Smyrna Menighet vil kjempe for da det kan forventes at vi i fremtiden vil bruke mer tog. Da passer det seg ikke at medlemmer av Smyrna Menighet befinner seg i områder der bruk av banning og folkelige ukvemsord forekommer.

Arne Breen for Smyrna Menighet

Leave a Reply

